1. Donder

Welkom op mijn website! De titel van deze inleiding geeft een van de geluiden aan die ik het liefst hoor. Behalve wanneer ik op dat moment onder een heldere hemel sta, spreek ik dan altijd de wens uit dat ook de erbijbehorende bliksem en regen ophouden voordat zij branden en overstromingen veroorzaken.

Het is mijn bedoeling om bezoekers iets voor te zetten dat zij graag zullen lezen, weliswaar minder maar onderhoudender teksten dan die zij in wachtkamers kunnen aantreffen. Aangezien ik het niet altijd iedereen naar de zin kan maken, ga ik uit van wat ikzelf in de loop van de tijd met genoegen heb gelezen. Ernst en humor in zinnen, overdenkingen, aforismen en andere uitspraken die ik ben tegengekomen in boeken, artikelen en lezingen van een aantal heldere breinen. Het spijt me dat ik er vaak niet tijdig aan heb gedacht om de herkomst te noteren.

Misschien vind ik wel internetters die op dit blog een kijkje willen nemen om verloren momenten terug te vinden. Het spreekt vanzelf dat ik dan commentaar op prijs zal stellen. De meeste plaatsingen zullen kort zijn. Maar wat is kort, en wanneer duurt iets lang; dat hangt mede van af van wat je nog wil inhalen in het leven. Zoals omschreven in het hierna volgende gebed, waarmee ik deze serie open.

Veel leeslezier!

 

4 thoughts on “1. Donder

    1. Hier beland, misschien ook aangetrokken door dat prachtige geluid, de donder? Hoe dan ook, welkom! Als ik het goed zie, “volg” je mijn blog nu; je krijgt dus een bericht wanneer ik iets plaats. Een stimulans meer om, na een stilte, daarmee door te gaan. Groet!

      Liked by 1 persoon

  1. Hee Dick, ik heb dit gelezen. Het is gewoon aan te klikken hier.

    Ik weet ook lang niet alles van wordpress. Ik heb in de loop der tijd mijn weg weten te vinden maar er is veel meer waar anderen veel beter hun weg mee weten te vinden dan ik.
    Wat je kunt doen is een linkenlijst aanleggen.
    Als je er in slaagt om op wordpress administratie te komen (zoals je ook in het gedeelte komt waarin je teksten kunt tikken) dan kun je klikken op linkenlijst. Die is vrij eenvoudig te administreren. Je kunt je favoriete bloggers daaarin een link geven. Deze wordt dan zichtbaar op je weblog.
    Voor de rest is het een kwestie van reageren op anderen. In de meeste gevallen zullen ze je een tegenbezoekje brengen. Wie een tijd niet schrijft of reageert is meestal vrij snel zijn bezoekers weer kwijt. Die van mij zijn in deze rustige periode gehalveerd. Maar de echte blogvrienden blijven wel komen.
    Ik ga nu nog even naar de andere blogjes op deze site kijken.

    Ik zal je blog eens promoten op mijn blog. Misschien scheelt dat bezoekers.

    Like

Geef een reactie

