5. Isabel

Weten jullie wie Isabel Monedero is? Een vraag die ik eigenlijk niet mag stellen, want hij is onbeantwoordbaar. Het enige dat ik van haar weet is dat ze bestaat, op dit precieze moment 100 minuten jong is en 3,350 kg weegt. Vanochtend 07.00 uur belde ze me uit bed. Nou ja, niet Isabel zelf, maar mijn oudste dochter Carla, die nu voor de vierde maal grootmoeder is geworden.

Na de heuglijke mededeling vroeg Carla mij of ik zin had om haar naar de kliniek in de stad  te rijden (een uur met een benzinemotor en circa zestig minuten met een dieselmotor); we gaan over een half uur weg, net genoeg om me netjes te kleden voor de kennismaking. Later misschien meer.-

 

 

 

13 thoughts on “5. Isabel

  1. Dit zal ik Isabel zo gauw mogelijk voorlezen! Gezien het tegenwoordig digitaal opgroeien van kinderen, beleef ik het misschien nog wel, ergens op te reageren.

    Dank voor je felicitaties en “hartelijke” compliment, Plato. Inderdaad bewegen mijn hart, en ook m’n koppiekoppie, zich blijkbaar in een iets lager tempo dan de meeste andere lichaamsdelen. In dit geval is achterlopen een gunstig teken!

    Like

  2. Van harte gefeliciteerd, overgrootopa 🙂
    En dat terwijl je nog zo jong van hart bent.

    Isabel ook gefeliciteerd met je mooie, nieuwe leven. Maak er wat van en begin alvast een blog. Je kunt niet jong genoeg beginnen 🙂

    Like

    1. Dank je wel staartje; inderdaad overopa, alhoewel… We voelen ons nog gewoon grootouders, niet uit ijdelheid maar door het maar twee jaar kleine verschil in leeftijd tussen die generatie en de voorgaande.-

      Liked by 1 persoon

    1. ‘Koppieop’ was een tweede keus; ik had kop_op willen heten maar die naam bleek al in gebruik te zijn. Uit nieuwsgierigheid heb ik ernaar gegoogled, niet gevonden.
      Dank voor de felicitatie! Vanochten heb ik geconstateerd dat Isabel er gezond uitziet; haar ogen hoop ik morgen te kunnen zien, wanneer ze thuiskomt. Het feestje wordt gecombineerd met de verjaardag (zondag) van haar vader Martín (29).-

      Liked by 1 persoon

      1. Plato, nog even terug naar mijn a-kleindochter Isabel. Op jouw welkomstgroet en wensen voor haar toekomst die ik aan haar heb doorgegeven, heb ik een reactie gekregen.
        In verband met de laatste paragraaf, licht ik het navolgende toe.
        Mijn dochter Carla is Nederlandse, omdat ik dat ook ben gebleven. Haar in Argentinië geboren kinderen krijgen per definitie de Argentijnse nationaliteit, maar kunnen ook de Nederlandse aanvragen. Die mogelijkheid heeft Florencia, de moeder van Isabel, tijdig benut (leeftijdgrens 25 jaar), zodat op hun beurt haar kinderen ook een dubbele nationaliteit kunnen bezitten.

        Ik moet nog leren blog-cursiveren enzovoort, daarom gaat de ontvangen e-mail tussen streepjes. Hij komt niet van haar direct, maar van haar vader, Miguel, en is aan mij gericht::.

        — Deze mail heb ik pas nu gelezen. Om een antwoord niet nog langer uit te stellen, schrijf ik voor deze keer uit naam van Isabel. Op dit moment – dat zo’n 85% van de dag duurt – slaapt ze, anders zou zij dit beslist zelf willen doen.
        Wil je Plato bedanken voor zijn groet, en hem zeggen dat, wanneer wij op een goede dag in Nederland zullen zijn, hij zijn pseudoniem geen beter eer kan bewijzen door ons uit te nodigen voor een “banket”…, dat wil in ons geval zeggen,gewoon een kop koffie.
        Verder deel ik je mee dat Isabel vandaag haar geboortebewijs heeft ontvangen, en dat haar nationale identiteitsbewijs in de maak is. Wij hopen dus over een paar maanden de formulieren te kunnen invullen om haar Nederlanderschap aan te vragen. Dat zal onze toekomstige reizen overal naartoe zéker vergemakkelijken. —–

        Hier eindigt mijn missie als postbode-vertaler – graag gedaan!

        Like

Geef een reactie

